2024. április és május hónapokra iskolai papírgyűjtési kampányt indít a MiReHu Nonprofit Kft. a szolgáltatási területén.
A MiReHu ösztönző támogatásként a három legtöbbet gyűjtő iskolát vagy osztályt MiReHu ajándékcsomaggal jutalmazza a nekünk átadott mennyiségek alapján.
Emellett a MOHU Zrt. továbbra is kompenzációs díjat biztosít az iskolák számára az akció keretében begyűjtött papírhulladékokért, ez jelenleg 20 Ft/kg.
Részletekért keressenek minket a vallalkozas@mirehu.hu e-mailcímen.
Az iskolai papírgyűjtés megszervezését illető általános információk az alábbiak:
Az intézmények illetékesei két eltérő folyamat közül választhatnak a papírhulladék gyűjtésének és elszállításának megszervezésére, attól függően, hogy
- magánszemélyként rendelik meg a szállítási tevékenységet., illetve
- alapítványként vagy saját adószámmal rendelkező oktatási vagy nevelési intézményként
Gyűjtés megszervezése magánszemélyként
A gyűjtésben az oktatási intézmény által delegált szülő(k) magánszemélyként is részt vehetnek, ebben az esetben a gyűjtési igényt szintén a gyűjtésben területileg illetékes intézményi szolgáltató felé kell jelezniük, aki megszervezi a gyűjtési folyamatot.
Ez esetben a delegált magánszemélyek részéről MOHU Partner Portál felületén külön regisztráció elvégzése nem szükséges.
Az átvett papírhulladékok ellenértékét – ösztönző formájában – a MOHU alvállalkozójaként Társaságunk fizeti ki.
Gyűjtés megszervezése alapítványként vagy saját adószámmal rendelkező oktatási vagy nevelési intézményként:
Az oktatási intézmények alapítványainak, valamint a saját adószámmal rendelkező oktatási vagy nevelési intézményeknek első lépésként a MOHU elektronikus ügyintézési felületén, a Partner Portálon szükséges regisztrálnia, amennyiben még nem történt meg.
A regisztrációt követően szerződést kell kötni, mely során a MOHU Zrt. által létrehozott egyedi azonosítót, a papírgyűjtésnek megfelelő cikket szükséges megadni: papír hulladék vegyes ömlesztett iskolai GYP.
A szükséges edényzet méretét is meg kell adni, melyet érdemes előzetesen velünk egyeztetni. Ezt követően a portálon a cikkekhez lehetőség van szolgáltatót kiválasztani. Itt válasszák a MiReHu Nonprofit Kft-t.
A szerződés rögzítést követően tudják a Partner Portálon hulladékszállítás csempe alatt a hulladék elszállítását megrendelni.
Amennyiben már rendelkeznek MOHU Partner Portál regisztrációval és hulladékbirtokosi szerződéssel más hulladékok tekintetében (pl.: használt sütőolaj, elem), abban az esetben a fenti cikkel ki lehet bővíteni a meglévő szerződést.
Ha regisztrációval és szerződéssel is rendelkezik már a tavalyi éven kialakított gyakorlatnak megfelelően, már csak a megrendelést szükséges leadni a Partner Portálon, melyet kérjük előzetesen egyeztessenek velünk a vallalkozas@mirehu.hu e-mailcímen.
A Partner Portálon rögzített, és teljesített megrendelések után a kompenzációs díjat a MOHU Zrt. fizeti meg.
Díjak
Mivel a papír hulladékok ezen része a Kiterjesztett Gyártói Felelősségi (EPR) rendszerbe tartozik, ezért a begyűjtés költségét az EPR gyártók fedezik, a hulladékbirtokos (gyűjtést/szállítást megrendelő) ezért díjat nem fizet.
A papírhulladékért fizetett ösztönző és kompenzációs díjak a MOHU holnapján, az alábbi linken érhetőek el: https://mohu.hu/media/dokumentumtar#pickedCategory=123
(Elérési útvonal: mohu.hu/Média/Dokumentumtár/Árak menü)